BVE Trainsimのアドオンデータ(東西線)の更新状況や、ちょっとしたコラムなど
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ひさしぶりの更新になってしまいましたが、
作業の方は順調に進んでおります。
今回はBVE5の動作環境についてお知らせいたします。
ファイルサイズ自体はscenariousファイルのみで46MB~50MBになり、
BVE5プレイ時の使用メモリは、900MB~960MB程度になる見込みです。
12月11日追記:
今のところ850MBから870MB程度におさまっています。
今後の作業で前後するかもしれません。
BVE2時代のストラクチャは、他のフォルダ階層からテクスチャを
「..\..\○○.bmp」のように読み込むことができました。
しかしBVE5では、フォルダ階層が同じでないと読み込めないため
上記のような読み込み方をしたファイルは、コンバートの際に
まったく同じテクスチャが各フォルダにコピーされます。
コピーされた分、プレイ時の使用メモリが増加してしまいます。
12月11日追記:
NT様より情報を頂きましたが、ストラクチャのxファイルをメモ帳で開いて
画像ファイル名を書き換えることで相対パスの指定も可能とのことです。
情報提供ありがとうございますm(_ _)m
もともと軽量化の一環として、プレイ中の頂点数を減らしておりましたが
画像ファイルによる使用メモリの増加は、その副作用です。
こればかりは申し訳ないのですが、ご了承くださいm(_ _)m
クリスマスには、ちょっとしたプレゼントをお渡しできると思います。
内容は明かせませんが、お楽しみに。
作業の方は順調に進んでおります。
今回はBVE5の動作環境についてお知らせいたします。
ファイルサイズ自体はscenariousファイルのみで46MB~50MBになり、
BVE5プレイ時の使用メモリは、
12月11日追記:
今のところ850MBから870MB程度におさまっています。
今後の作業で前後するかもしれません。
BVE2時代のストラクチャは、他のフォルダ階層からテクスチャを
「..\..\○○.bmp」のように読み込むことができました。
しかしBVE5では、
上記のような読み込み方をしたファイルは、コンバートの際に
まったく同じテクスチャが各フォルダにコピーされます。
コピーされた分、プレイ時の使用メモリが増加してしまいます。
12月11日追記:
NT様より情報を頂きましたが、ストラクチャのxファイルをメモ帳で開いて
画像ファイル名を書き換えることで相対パスの指定も可能とのことです。
情報提供ありがとうございますm(_ _)m
もともと軽量化の一環として、プレイ中の頂点数を減らしておりましたが
画像ファイルによる使用メモリの増加は、その副作用です。
こればかりは申し訳ないのですが、ご了承くださいm(_ _)m
クリスマスには、ちょっとしたプレゼントをお渡しできると思います。
内容は明かせませんが、お楽しみに。
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» 無題
こちらではたしか初めまして、先日はお問い合わせありがとうございました。
BVE5のXファイルでのテクスチャ指定ですが、Xファイルをテキスト状態で作っていればテキストエディタで中身を確認でき、そこにテクスチャへの指定パスが書かれている部分がありますので、直接書き換えることによって相対パスでの指定が可能になります。どこまで効果あるかはわかりませんが、よろしければお試しください。
BVE5のXファイルでのテクスチャ指定ですが、Xファイルをテキスト状態で作っていればテキストエディタで中身を確認でき、そこにテクスチャへの指定パスが書かれている部分がありますので、直接書き換えることによって相対パスでの指定が可能になります。どこまで効果あるかはわかりませんが、よろしければお試しください。
» 無題
NT様
こちらこそ、ありがとうございました。
Xファイルも直接テキストで編集できるのですね。同一の画像ファイルが何枚もある状態で、どうしようもないと思っておりましたので、さっそく試したいと思います。
アドバイスありがとうございましたm(_ _)m
Mr.NONAME
Thank you for coming here.
yes.
I would like to reproduce both CS-ATC system and WS-ATC system.
こちらこそ、ありがとうございました。
Xファイルも直接テキストで編集できるのですね。同一の画像ファイルが何枚もある状態で、どうしようもないと思っておりましたので、さっそく試したいと思います。
アドバイスありがとうございましたm(_ _)m
Mr.NONAME
Thank you for coming here.
yes.
I would like to reproduce both CS-ATC system and WS-ATC system.
» 無題
Thank you for answer my question.
I would like to ask you one more thing,what train 'types' will in your project?
(e.g. Local,Rapid..etc.)
I would like to ask you one more thing,what train 'types' will in your project?
(e.g. Local,Rapid..etc.)
» 無題
Mr.Ricky
Thank you for your interest in the tozai line.
I have produced three types which is localtrain, rapidtrain, and rapidcommuter.
I do not know when you can publish.
But...maybe, Could be good news for the Christmas season.
Thank you^^
Thank you for your interest in the tozai line.
I have produced three types which is localtrain, rapidtrain, and rapidcommuter.
I do not know when you can publish.
But...maybe, Could be good news for the Christmas season.
Thank you^^
» 無題
It's good to hear more news!
I am a Openbve player,Will Tozai Line support BVE5 only or support Openbve?
I've played your old version No.5 line before,but i found out that the'南砂町'station have roads on the track.Will you fix those bugs in yourNew Tozai Line?Thanks!
Cheers
I am a Openbve player,Will Tozai Line support BVE5 only or support Openbve?
I've played your old version No.5 line before,but i found out that the'南砂町'station have roads on the track.Will you fix those bugs in yourNew Tozai Line?Thanks!
Cheers
» 無題
It's good to hear more news!
I am a Openbve player,Will Tozai Line support BVE5 only or support Openbve?
I've played your old version No.5 line before,but i found out that the'南砂町'station have roads on the track.Will you fix those bugs in yourNew Tozai Line?Thanks!
Cheers
I am a Openbve player,Will Tozai Line support BVE5 only or support Openbve?
I've played your old version No.5 line before,but i found out that the'南砂町'station have roads on the track.Will you fix those bugs in yourNew Tozai Line?Thanks!
Cheers
» 無題
Mr.Ricky
I'm going to support both BVE5 and openbve in the long term.
First will be the support of mainly BVE5, I'm going to support only a little openbve.
openbve production method is different, so I can not introduce new features in the next update of Christmas (>_<;)
However, the failure of the signal in the Mimamisunamachi station I'm going to publish the modified file.
If I could afford in the future, I want to produce an English version as well as the Japanese version.
Thank you.
I'm going to support both BVE5 and openbve in the long term.
First will be the support of mainly BVE5, I'm going to support only a little openbve.
openbve production method is different, so I can not introduce new features in the next update of Christmas (>_<;)
However, the failure of the signal in the Mimamisunamachi station I'm going to publish the modified file.
If I could afford in the future, I want to produce an English version as well as the Japanese version.
Thank you.